מאות שורדי שואה נוספים יהיו זכאים לקצבאות חודשיות

    איתי גדסי No Comments on מאות שורדי שואה נוספים יהיו זכאים לקצבאות חודשיות

    ממשיכים להרחיב את ההכרות: מאות שורדי שואה אשר שרדו את המצור בלנינגרד יהיו זכאים לקצבאות חודשיות בסך 30 מיליון ₪ בשנה

    אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ-849 שורדי ושורדות שואה, אשר שרדו את המצור על העיר לנינגרד במהלך מלחמת העולם השנייה, קיבלו החל מחודש מאי 2022, קצבה חודשית מהרשות לזכויות ניצולי השואה שבמשרד לשוויון חברתי. הסכום המוערך לתוספת עבור השורדים: כ-31 מיליון ₪ בשנה.

    התוספת התקציבית מגיעה לאחר מו"מ שקיימה ועידת התביעות מול ממשלת גרמניה, מו"מ במסגרתו הוכרה לראשונה זכאותם לקצבאות חודשיות של שורדי השואה ששרדו את המצור על לנינגרד. שורדים אלו היו זכאים עד היום לקבלת מענק שנתי מהרשות לזכויות ניצולי השואה, כשעתה עם סיום הליך ההכרה, יהיו זכאים לתשלום קצבה של 375 אירו לחודש מטעם ועידת התביעות, וכן השלמה של הקצבה החודשית מטעם הרשות לזכויות ניצולי השוואה. בנוסף לקצבה החודשית, יהיו זכאים ניצולים אלו למענקים נוספים, טיפולים ואביזרים רפואיים וכן לסל הטבות מורחב למעוטי הכנסה מקרב אותם שורדים בשווי כולל של כ-31 מיליון ש"ח בשנה.

    ההכרה בשורדי השואה ששרדו את המצור בלנינגרד, מצטרפת להכרות נרחבות שביצעה ממשלת גרמניה בחמש השנים האחרונות, ביהודים שהתגוררו ב"גטאות הפתוחים" בעשרות ערים ברחבי רומניה ובולגריה. בעקבות שיתוף פעולה בין משרד החוץ לבין הרשות לזכויות ניצולי השואה, בין השנים 2019 ל-2021 ממשלת גרמניה הכירה בכ-18 אלף משורדי שואה אלה, שזכו לפיצויים כספיים בסכום מצטבר של כ-שני מיליארד שקלים וחצי.

    השרה לשוויון חברתי מירב כהן: "לא נותרו לנו עוד הרבה שנים לשרת את שורדי ושורדות השואה ועל כן אנחנו פועלים מתוך תחושת שליחות ודחיפות לעשות ככל יכולתנו על מנת לשפר את מצבם הכלכלי, להעשיר את השירותים שניתנים להם ולאפשר להם להזדקן בכבוד. בשנה האחרונה סגרנו הסכמים עם מספר מדינות בעולם שהביאו לתוספת של מאות מיליוני שקלים שיועברו לחשבונותיהם של השורדים. בנוסף לכך, הקצנו 300 מיליון שקל בתקציב המדינה להגדלת הקצבאות עבור שורדי השואה העניים ביותר. צעדים אלו הובילו לכך שחלק משורדי ושורדות השואה הגדילו את הכנסתם החודשית באלפי שקלים. נמשיך לפעול בכל הכח למען שורדי השואה והאוכלוסייה המבוגרת בכלל בישראל".

    מנהל הרשות לזכויות ניצולי השואה אברמי טורם: "הרשות עושה מאמצים על מנת להגיע לכל ניצול וניצולה ולהפוך עבורם את תהליך מיצוי הזכויות לפשוט ונגיש. מיד לאחר הכרת ממשלת גרמניה בזכאויות חדשות, פעלה הרשות באופן אקטיבי על מנת לאתר ניצולים אלו ולסייע להם לקבל את המגיע להם. ואכן שורדים אלו יחלו לקבל קצבה חודשית וסל שירותים רחב שיסייעו לרווחתם , אנו נמשיך ונפעל על מנת להרחיב את מיצוי הזכויות של ניצולי השואה".



    0 תגובות